A tartályos jármű az ún. “undort keltő anyagok” (korábbi ADR 6.2 osztály), ADR 9 osztálya alá eső olyan anyagok, melyeknél a számítási nyomás nem több mint 4 bar, valamint egyéb, nem aktívan korrozív, kis szárazanyagtartalmú (max. 15%) kommunális szennyvizek, folyadékok felszívására, biztonságos közúti szállítására, gravitációs, vagy túlnyomás alatti ürítésére alkalmas.

A nagynyomású csatorna mosó berendezése segítségével kb. 250-300 mm átmérőjű csövek tisztítására, dugulás elhárítására használható. A mosótömlő átmérője 1”, hossza 70 fm és a dob hidraulikus hajtású. A mosófej készlet 30, 40, 50 mm-es egységekből áll.

A felépítmény egy segédalváz segítségével van rögzítve az alapjárműhöz, melynek hossztartóin elhelyezett gumiütközőkön fekszik a tartály hátsó részén 400-ban billenthető fekvőhengeres tartály.

A fekvőhengeres, 1800 mm átmérőjű szénacél tartályt elől és hátul sekélydomborítású edényfenekek zárnak. A hátsó fenék felső forgáspont körül hidraulikus munkahenger segítségével nyitható. A tartály nyitható tartályfenekén található NA 150-es töltő-ürítőnyíláson keresztül tölthető és üríthető. A folyadék lengések csökkentése miatt nyitható hullámtörő lemezeket szerelünk a tartály belsejébe. A tartály hátsó részén kerül kialakításra az iszapcsúszda.

AFT 221130+ADR

  • Tartálytérfogat, kb 13+0,8 m3
  • Felépítmény saját tömege, kb 4.600 kg
  • Vákuumszivattyú JUROP PNR 142
  • Légszállítás 60%-os vákuumnál 12.800 l/perc
  • Maximális vákuum 90%
  • Üzemi nyomás 0,5 bar
  • Nagynyomású szivattyú Pratissoli KL33
  • Maximális nyomása 120 bar
  • Maximális szállítási teljesítmény 122 l/perc

Az NA 150 tömlővel szerelt szívótorony a jármű tartályának első részén található. Gémszerkezete hidraulikusan forgatható, emelhető és süllyeszthető az aknanyílás könnyű elérhetősége érdekében. A gémszerkezet mozgatása a jármű mellől, kézi nyomógombos irányítóval vezérelhető.

A tartály telitettségét skálázott úszógömbös szintjelző mutatja.

A tartály túltöltését a felszívott anyag kompresszorba jutását a tartályban lévő egy úszógömbös záróelem, és az azt követő lecsapatóedény úszógömbös záróeleme akadályozza meg. A tartályban a megengedett túlnyomásnál nagyobb túlnyomás kialakulását rugóterhelésű biztonsági szelep akadályozza meg.

A tartály töltése, ürítése rotációs kompresszor segítségével történik Hajtását a vontató jármű mellékhajtőművéről kapja hidrosztatikus hajtás közvetítésével. A szívó, nyomó üzem váltása a forgásirány megváltoztatása nélkül, egy kétállású váltócsap segítségével történik. A kompresszorház belső teréből távozó elhasznált olajat egy olajleválasztó-zajcsillapító gyűjti össze, így az nem szennyezi a környezetet.

A tiszta víz szállítására és tárolására szolgáló 0,8 m3 névleges térfogatú víztartály a tartály és a fülke között kerül elhelyezésre, fixen rögzítve a segédalvázhoz. A víztartály menetirány szerinti jobb oldalán található a hidromotoros hajtású nagynyomású szivattyú és a szintén hidromotorral hajtott a nagynyomású tömlő fogadására szolgáló tömlődob.

A dupla hajtási lehetőséggel rendelkező alapjármű váltójára szerelt hidraulika szivattyú a kompresszort, míg a másik kihajtásra szerelt mellékhajtás is hidromotoron keresztül hajtja a nagynyomású vízszivattyút. A nagynyomású szivattyú és a kompresszor egyidejűleg is üzemelhet.

  • 4×6 fm műanyag szívócsigatömlő
  • a tartály két oldalán zárt tömlőtartó rekeszek, ill. szerszámos láda
  • műanyag sárvédők a hátsó tengelyen
  • oldal aláfutásgátló (az egyik oldalon felhajtható kivitelben)
  • hátsó aláfutásgátló

További információért kérje kollégánk segítségét!

+36 42 525-111
kereskedelem@ajgkft.hu