A tartályos jármű alkalmas az un. „undort keltő anyagok” (korábi ADR 6.2 osztály), valamint egyéb, nem aktívan korrozív folyadékok, iszap felszívására, biztonságos közúti szállításra, gravitációs, vagy túlnyomás alatti ürítésére. Nagynyomású szivattyúja segítségével pedig szennyvíz és csapadékcsatornák tisztítására, dugulás elhárításra, szennyvízátemelő fenéktisztítására alkalmas.

A felépítmény fő egysége egy fekvő hengeres, 5 mm falvastagságú szénacél tartály, melyet elől hegesztett, hátul teljes keresztmetszetében hidraulikusan nyitható sekélydomborítású fenekek zárnak le. A fenékzárás feszítőgyűrűs zárószerkezettel, mechanikus biztosítással történik. A tartály belsejében kerül elhelyezésre a tartálymosó fúvóka. A tartály hidraulikus munkahenger segítségével hátrafelé billenthető. A hátsó fenéken van a kézi működésű, 200 mm-es gömbcsappal szerelt szívó-leeresztő csonk. Alatta helyezkedik el az iszapcsúsztató lemez, amely a különböző szennyeződések ellen védi az alapjárművet a tartály ürítésekor. A tartály telítettségét a hátsó fenéken lévő szintmutató jelzi. A túltöltést és a felszívott anyagnak a kompresszorba jutását egy kettős úszógömbös záróelem és egy lecsapató edény, míg a megengedettnél nagyobb tartálynyomás kialakulását a kompresszor nyomóágába épített rugóterhelésű biztonsági szelep akadályozza meg. A folyadéklengéseket a tartály belsejében kialakított, nyitható kivitelű hullámtörő mérsékli.

A tartályt két különálló rekeszre osztjuk. Az első kisebb (kb. 4 m3) tartályrekesz a tisztavíz tárolására szolgál, a nagyobb rekesz (kb. 8 m3) a iszaptartály rész.

A tisztavíz szállítására szolgáló tartályrekesz tűzcsapról történő töltés lehetőségét az első tartályrekeszbe hegesztett töltőcső biztosítja. A vízszint magasságát egy manométer jelzi, míg a túltöltést egy túlfolyócső akadályozza meg. A nagynyomású tömlők tárolására szolgáló tömlődobok a jármű hátsó részén kerülnek kialakításra. A nagynyomású vízszivattyú hajtása a mellékhajtóműről szíjhajtás közvetítésével történik.

Az iszaptartály rész töltése, ürítése egy ventillációs hűtésű forgódugattyús vákuumszivattyú segítségével történik. Hajtását mellékhajtóműről kapja ékszíjhajtás közvetítésével. Indítása, leállítása egy pneumatikus kapcsolóval történik, amelyik hátul a kezelőpulton kerül elhelyezésre.

A szívó- és a nyomóüzem a forgásirány megváltoztatása nélkül, egy kétállású váltócsap segítségével történik.

A 200 mm-es tömlővel szerelt szívótorony a jármű tartályának első részében található, és az iszaptartályhoz csatlakozik. Gémszerkezete hidraulikusan forgatható 310 fokban, emelhető és süllyeszthető valamint hosszirányban kitolható az aknanyílás könnyű elérhetősége érdekében. A gémszerkezet mozgatása a jármű mellől, kézi nyomógombos rádiós távirányítóval, illetve a kezelőpulton elhelyezett joystickkal vezérelhető.

AFC 8040

  • Kompresszor típusa: JUROP PVT 1000
  • Kompresszor légszállítása 50% vákuumnál: 5400 m3/h
  • Vízszivattyú típusa PRATISSOLI MK60
  • Vízszivattyú vízszállítása 330 l/min
  • Vízszivattyú üzemi nyomás 175 bar
  • Szívási mélység 12 m
  • Injektor a mélyszíváshoz
  • cirkulációs csövezés a fagyvédelemre téli üzemben

Nagynyomású tömlődob

  • 180 fokban kihajtható
  • 120 m 1” vászonbetétes csatornamosó tömlő
  • sebességszabályozás fokozatmentes
  • tömlő csatlakozás forgócsatlakozóval
  • hidraulikus hajtás
  • automatikus tömlősorolás

Kézi működtetésű tömlődob

  • 40 m 1” csatornamosó tömlő
  • tömlő csatlakozás forgócsatlakozóval
  • mosópisztoly a 1” tömlőhöz

További információért kérje kollégánk segítségét!

+36 42 525-111
kereskedelem@ajgkft.hu